‘Ssa settimana in a stampa – Riassuntu digitali

Corsica.news vi pruponi ogni settimana un riassuntu di ciò chì s’hè ditta in a stampa isulana, incù cuntinuti arricchiti : audio, ritratti, filmetti ecc. Eccu quì l’attualità di ‘ss’ultimi ghjorni. 

COVID-19 – Puntu settimanali

Pari ch’idda calessi a circulazioni di u virus. Da ciò chì ni dici Santé publique France, sminuisci a somma di i malati novi, una diminuzioni più marcata in Corsica Suttana (-23%) chì in Cismonti (-3%). Sminuisci dinò a pusitività à i test, è l’uspitalisazioni.

I liceani Aiaccini ani da cuntinuà a greva

Dipò ‘ssu luni di riintrata in prisinziali pà i licei, sò tocchi i stabilimenti da un muvimentu di greva naziunali. In causa : u mintinamentu di ciarti provi scritti pà u Bac, è a missa in anda di u “grand oral”: una prova nova chì s’affaccaria quist’annu. D’altri mubilizazioni ani da vena ‘ssa settimana.

FLNC MAGHJU 21

Setti anni dopu à l’addii à l’armi di u FLNC fundatu in u 1976, un novu gruppu armatu, chì hà presu u nomi di FLNC Maghju 21, s’hè affaccatu annant’à a scena pulitica isulana, via une cunfarenza di stampa clandestina chì adunia à ottu militenti, cuprifacciati è armati à fucili mitragliori è pistoli.

Nabuliò : Filmi made in Corsica

U bicintinariu di a morti di Nabuliò hè l’uccasioni, pà Corsica News, di vultà annant”à un fattu pocu cunnisciutu : a pruduzzioni corsa di ducumintarii è filmi cunsacrati à u ziteddu d’Aiacciu turratu u maestru di l’Auropa.

PONTE NOVU : CUMMIMURAZIONI, IN TEMPI DI COVID…

A cummimurazioni di a battaglia di Ponte Novu hè stata marcata anch’idda da i misuri sanitarii ligati à a Covid. Hè da u 1925 ch’idd’hè urganizata ’ssa celebrazioni di i suldati di l’Indipindenza corsa, cascati in ‘ssu locu.

Furiani, 29 anni fà

Era un 5 di Maghju. Divia stà in menti com’a festa a più bedda di u ballò corsu, ed hè turrata una catastroffa chì nimu ùn pò scurdà. 

Ghjenti – Partigiana, da scopra à nantu à ViaStella

Un filmu di a cullezzioni Ghjenti diffusatu in esclusività pà l’8 di Maghju. In “Partigiana”, a rialisatricia Jackie Poggioli, incù documenti è intervisti inediti, volta à nantu à u destinu di Eugénie Rosellini, risistenta scunnisciuta, chì s’hè upposta à a Gestapo di Lyon è à u sinistru Klaus Barbie…

Da l’attualità à a Storia – « OMBRE ROSSE » : STRADIZIONI IN ITALIA ?

Veni di riaffaccà indè l’Attualità a quistioni di a stradizioni di militanti di i Brigate Rosse ed’ altri urganisazzioni di strema manca, rifughjati in Francia dippò una quarantina d’anni. Deci parsoni sò cuncirnati. Una d’iddi hè sempri ricircata par avà.

AFFARI HALIMI: UNA NOVA LEGGI IN ANDA

L’affari di Sarah Halimi, una donna ebreia di 69 anni tumbata d’aprili di u 2017 in Pariggi da u so vicinu islamistu, hà avutu seguiti novi, dippò i manifestazioni di ghjinnaghju è aprili, ricinsati in Corsica dinò. Un prughjettu di riforma di a Leggi annant’à l’irrispunsabilità penala hè statu missu in anda.

Tarrituriali – I nutizii

Laisser un commentaire

Corsica.news

GRATUIT
VOIR