«Un tradimentu innumabili di a Francia »
A Francia accurdaia dunqui bè a so prutizzioni ancu à i militanti chì aviani fattu corra u sangui. Hè dunqui bè una rumpitura ch’iddu faci Emmanuel Macron incù una tradizioni pulitica rispittata, da i Guverni di Manca ma dinò di Dritta !
Accilirighja ancu a so azzioni, à a dumanda di i Taliani, pà impidiscia ch’iddi a si sfranchessini di a prighjò ciarti anziani attivisti, pà via di a priscrizzioni. Pà l’unu, chì hè ricircatu oghji, era privista u 15 di maghju ! Pà d’altri, saria vicina dinò. À u Guvernu talianu, l’hà fattu prò dinò l’uparazioni, monda mediatizata. Hà dunqui salutatu a « dicisioni storica » di Pariggi, chi sarra una vechja litica trà i dui Stati.
Pà Ma Irène Terrel, l’avucata di cinqui anziani militenti cuncirnati, a decisioni d’Emmanuel Macron hè « un tradimentu innumabili di a Francia ». Hà dittu à l’AFP a so indignazioni : « Dippò l’anni Uttanta, ‘ssa ghjenti era suttu à a prutizzioni di a Francia, ani rifattu a so vita quì da 30 anni, sò stallati ufficialmenti, è tuttu ognunu à sapia, incù i so fiddoli è bisfiddoli… è una mattina, si veni à arristalli, 40 anni dopu à i fatti ? Hè innumabili è irricivibili in drittu » !
Aldilà di ciarti avucati, solu si sò alzati publicamenti uni pochi di voci in Francia contr’à ‘ssa prucidura, da a France Insoumise à a Liga di i Dritti di l’Omu è u Cullettivi di strema manca Bellaciao.